ADAS training voorkomt ontevredenheid na aankoop

De perfecte proefrit zorgt voor méér sales, tevredenheid en beleving

De good old proefrit – mits goed uitgevoerd – is nog altijd een van de belangrijkste middelen om klanten over de streep te trekken. Echter, bij veel bedrijven leidt de proefrit nog niet vaak genoeg tot het gewenst resultaat. Stap daarom in en rijd mee door dit blog, dan vertellen we onderweg hoe wij jou kunnen helpen bij het organiseren van de perfecte proefrit.

Wij geloven erin

Overigens is de proefrit niet alleen een belangrijk onderdeel van het verkoopproces, maar ook van de merk- en productbeleving. Het is daarom van groot belang dat hij past in het totale merk- en productbelevingsplaatje en voldoet aan de verwachtingen die klanten hebben van jouw merk en/of bedrijf. Bij Prodrive Academy geloven we sterk in begeleide proefritten omdat ze zorgen voor méér sales, klanttevredenheid en merkbeleving. Onder méér sales verstaan we trouwens ook het verkopen van auto’s die zijn uitgerust met meer en/of duurdere opties dan gebruikelijk. 

Hierdoor zijn we in staat om de perfecte proefrit te organiseren en de conversieratio en de klanttevredenheid te vergroten

De mogelijkheden

Onze specialisten weten precies hoe een proefrit voldoet aan wat prospects en klanten ervan verwachten. Bovendien hebben ze veel kennis van elektrische auto’s (EV’s) en elektrisch rijden, en van de rijhulpsystemen (ADAS) waarmee hedendaagse auto’s zijn uitgerust. Hierdoor zijn we in staat om de perfecte proefrit te organiseren en de conversieratio – van proefrit naar order – en de klanttevredenheid te vergroten. We bieden hiervoor onder meer deze mogelijkheden aan:

  • Proefritbegeleiding
    We kunnen voor jouw merk of bedrijf, bijvoorbeeld als onderdeel van een campagne, de proefritbegeleiding of het gehele proces – aanvraag, planning, proefrit en terugkoppeling – verzorgen. In beide gevallen verlagen we de werkdruk voor je salesteam(s) en vergroten we de conversieratio (van proefrit naar order) en de klanttevredenheid. Bovendien – en dit krijgen we vrijwel altijd terug van onze opdrachtgevers – leiden ‘onze’ proefritten tot de aanschaf van meer of duurdere opties en optiepakketten.
  • Proefrit aan huis/op werk
    Geef prospects en klanten het VIP-gevoel door ze te ‘trakteren’ op een proefrit aan huis of werk, onder begeleiding van een van onze experts. Ook in dit geval verzorgen we het gehele proces met als doel werkdrukverlaging, meer klanttevredenheid en meer nieuwe orders. Merken als Volkswagen, Volvo en Škoda hebben deze mogelijkheid benut en daar veel profijt van gehad.
Cursus bij kopen auto
  • Proefritevent/modelintroductie
    Een effectieve en leuke manier om een groep prospects en/of klanten (beter) kennis te laten maken met een nieuwe auto tijdens een ‘exclusief’ proefritevent of modelintroductie. Ook in dit geval ontzorgen we je door de testdrives van A tot Z voor je te regelen. Door er een onvergetelijke dag (of dagen) van te maken vergroten we de merk- en productbeleving en de kans op succes voor de salesafdeling.
  • ‘Merkbeleving’ na aflevering
    Wat voor de proefrit geldt, geldt veelal ook voor de aflevering van een auto: er wordt te weinig tijd en moeite in gestoken, en daar lijdt de merkbeleving en klanttevredenheid onder. Om dat te voorkomen kunnen we de aflevering volledig uit handen nemen, of beter nog, de aflevering opsplitsen en aanvullen met een gebruikerstraining. Kies je voor het eerste, dan verzorgt een van onze experts de aflevering tot in de puntjes en krijgt de klant alle benodigde uitleg over de auto die hij of zij heeft gekocht. 

    In het tweede geval verzorgen we (ca. 2 weken na aflevering van de auto) een (virtuele) gebruikerstraining op maat. Tijdens deze gebruikerstraining legt een van onze productspecialisten uit hoe jouw klant het beste gebruikmaakt van alle (veiligheids)systemen die de auto aan boord heeft en worden alle vragen die hij of zij nog heeft behandeld. En in het geval van een elektrische auto vertellen we je klant hoe hij of zij maximaal profiteert van autorijden op stroom. Zo draagt deze training direct bij aan de vergroting van klanttevredenheid en de merkbeleving. Overigens kan een gebruikerstraining ook worden ingezet om de NPS score van je bedrijf te vergroten.
  • Opleiding
    In dit geval organiseren we niet de perfecte proefrit of merkbeleving voor je klanten, maar leiden we jouw verkopers en/of productspecialisten op tot de perfecte proefritbegeleiders.

Tip: bekijk onze showcases voor een nog betere indruk van de mogelijkheden.

Bestemming bereikt

Dit is het einde van de rit. Zoals je onderweg hebt kunnen lezen, bieden we verschillende mogelijkheden aan om van elke proefrit de perfecte proefrit te maken – en van elke prospect een tevreden klant te maken. 

Wil je naar aanleiding van dit blog de mogelijkheden voor jouw merk of bedrijf bespreken? Wil je weten wat een gebruikerstraining kost en hoe we dat vormgeven? Of heb je behoefte aan advies? Laat dan een contactverzoek achter of scroll op onze homepage helemaal naar beneden en plan zelf een vrijblijvend (online) adviesgesprek in met een van onze business consultants. Spreken we je snel?

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?

Start: We laten prospects kennismaken met een auto of model(reeks), zodat zij enthousiast worden en aankoop overwegen. Bijvoorbeeld door middel van een proefritevenement of een proefrit aan huis.

Training: Door middel van onder meer (online) training en e-learning zorgen wij ervoor dat je salesteams alle kennis en kunde in huis hebben om van prospects klanten te maken. Bovendien zorgen we ervoor dat ook zij weten hoe ze de perfecte merk- en productbeleving bieden. 

Experience: We nemen je de aflevering van een nieuwe auto uit handen of vullen hem aan met een (online) gebruikerstraining zodat hij helemaal voldoet aan de klantverwachting. Zo zorgen we ervoor dat de merk- en productbeleving van begin tot eind perfect is.